.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تحلیل سخنان دیروز سیدمحمد خاتمی

البته ، اندک تأملی در این سخنان نشان می دهد که اظهارات اخیر خاتمی ، با سخنان قبلی اش که "یا من می آیم یا میرحسین" تفاوت ماهوی ندارد و این بار نیز همان سخن را با ادبیات جدیدی زده است الا این که گفته میرحسین هنوز تردید دارد (همان طور که خود خاتمی هم هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است) ضمن این که باز هم تصریح داشته است که ترجیح می دهد میرحسین کاندیدا شود.
به گزارش شمال نیوز به نقل از عصرایران، سیدمحمد خاتمی روز گذشته در جمع مردم قم سخنانی گفت ، که بلافاصله از سوی رسانه ها ، به معنی آمدنش تعبیر شد.

رئیس جمهور سابق کشورمان که این روزها فضای سیاسی کشور ، در انتظار تصمیم اوست ، دیروز با اشاره به جلسه اش با میرحسین موسوی گفته بود: «بنده در این ملاقات احساس کردم متأسفانه جناب مهندس موسوی هنوز به تصمیم نرسیده اند و معتقدم طولانی شدن این مسئله به نفع هیچ کس نیست الان هم ترجیح من این است که جناب مهندس موسوی تصمیم بگیرد و به صورت قاطعانه اعلام کند می آید.دلایل تردید یا امتناع مهندس موسوی برای من قابل فهم است ولی بنده بسیاری از آن دلایل را قبول ندارم و با توجه به اینکه مهندس موسوی هنوز به تصمیم نرسیده اند و در این زمینه تأملاتی دارد، اگر مهندس موسوی به هر دلیلی نیاید من با اینکه مشکلات این راه را رصد کرده ام و می دانم؛ باید دل به خدا بسپارم و در عرصه بیایم.»

البته ، اندک تأملی در این سخنان نشان می دهد که اظهارات اخیر خاتمی ، با سخنان قبلی اش که "یا من می آیم یا میرحسین" تفاوت ماهوی ندارد و این بار نیز همان سخن را با ادبیات جدیدی زده است الا این که گفته میرحسین هنوز تردید دارد (همان طور که خود خاتمی هم هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است) ضمن این که باز هم تصریح داشته است که ترجیح می دهد میرحسین کاندیدا شود.

با این حال ، حامیان خاتمی ، کوشیدند این سخنان را نمایانگر قطعی شدن کاندیداتوری اش ، بدانند ، همان طور که رسانه های مخالف وی از جمله خبرگزاری فارس ، ، بر خلاف اطرافیان خاتمی ، خبر دادند که در جلسه او و میرحسین ، تصمیم گرفته شده که خاتمی کنار بکشد و میرحسین بیاید.

اما در کنار همه این اخبار و تحلیل های ضد ونقیض ، ساعتی پیش خبرنگار عصرایران مطلع شد که میرحسین ، همچنان در کورس انتخابات قرار دارد و حتی رئیس ستاد رسانه ای اش را نیز انتخاب کرده است و امروز نیز جلسه ای با مسوولان ستاد رسانه ای اش دارد که البته قرار نیست از درون این جلسه ، خبری به رسانه ها داده شود.

رئیس ستاد رسانه ای میرحسین ، مدیر سابق یک خبرگزاری معروف است که پس از دوران خاتمی ، برای ادامه تحصیل از ایران خارج شد و اینک با مدرک دکتری به کشور بازگشته است.

حال این تحلیل مطرح است که اگر میرحسین نمی خواهد بیاید ، چه دلیلی دارد که کار ستادهای انتخاباتی اش را با این دقت و سرعت پیش ببرد؟

به نظر می رسد جواب این سوال را باید در تاکتیک هوشمندانه ای جست و جو کرد که اصلاح طلبان در این دوره از انتخابات ، آن را پیاده سازی کرده اند و آن تاکتیک " تعلیق" است.

در واقع ، اصلاح طلبان با عدم اعلام کاندیدای نهایی خود ، جناح مقابل را دچار بحران تصمیم گیری کرده اند زیرا اصولگرایان منتظرند ببینند که اصلاح طلبان در صفحه شطرنج انتخابات ، چه حرکتی می کنند تا بتوانند حرکت مناسب آن را شکل دهند ولی تا این لحظه حریف، دستش را رو نکرده است.
به علاوه شرایط کنونی باعث می شود "ماشین تخریب"، سردرگم بماند که بالاخره چه کسی را باید منکوب کرد؟!

با این حال از آنجا که بازی تعلیق نمی تواند تا همیشه ادامه داشته باشد ، این انتظار وجود دارد که در همین روزها ، کاندیدای نهایی اصلاح طلبان مشخص شود ، هر چند که برخی طیف های اصلاح طلب ، این پیشنهاد را مطرح می کنند که کاندیداتوری همزمان خاتمی و میر حسین در دهه فجر اعلام شود و این دو تا نزدیک انتخابات ، به فعالیت بپردازند و در آن زمان، با توجه به شرایط ، یکی به نفع دیگری ،کنار برود.

به هر حال آنچه مسلم است این که میرحسین ، بر خلاف برخی اخبار کنار نرفته و همین امروز هم با ستاد رسانه ای اش درباره راهبردهای تبلیغی اش در رسانه ها جلسه دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.104 seconds.